4 Kasım 2014 Salı

Merhabalar. Bizden birbirinden ayrı çatılar altında fakat birbiriyle ilişkili iki adet aile konutu tasarlamamız isteniyor. Tasarımıma aile kavramını araştırarak başladım tabi ki hepimizin bildiği gibi aile denilince akla birbirini destekleyen ,aynı kandan olan ve birbirine sıkı sıkıya bağlı insanlar gelir.(En azından normali budur :). Bende bu iki aile arasında ki bağdan yola çıkarak projeme '' VillaBağ'' ismini verdim. Bu bağ kavramına vurgu yapmak için  Merkezde iki konutu birbirine bağlayan bir kesik silindir kullandım . Kesik silindir iki konutun da girişi aynı zamanda üst katı da bir ortak kullanım salonu. Aile bağlarının güçlülüğünü vurgulamak ve çevrede kullanımının da yaygın olması sebebiyle tasarımın ana malzemesini doğal taş olarak düşündüm. Solda ki yapı yeni evli çiftin stüdyo tipi binası, sağda ki ise görece olarak büyük olan aileye ait. Bahçenin her tarafına ulaşmak ayrıca  doğaya çok fazla müdahale etmemek adına stüdyo tipi daireyi çelik kolonlarla bir üst kota taşıdım.Yapıda taşıyıcı sistem olarak çelik konstrüksiyon düşünüyorum. son olarak büyük aile konutunun sol tarafında ki motifte ( çok küçük kırılmış doğal taştan oluşuyorlar )  büyük oğlunun evlenip, yeni bir aile oluşturmasını sembolize etmeye çalıştım.Yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.



2 yorum:

  1. merhaba veysel,
    oncelikle iki konutu baglamaya calisman ve bu baglayan parcayi diger parcalardan farkli bir geometriyle ortaya cikartilmasi olumlu. projede fonksiyonel olarak ozellesen mekanlar busekilde kutledede farklilasmasi ve okunmasi bir ana fikir olabilir. ama bu sekilde plan izleri ve fonksiyonel semalar olmadan pencerelerin yerine kadar belirlemek dogru bir yaklasim degil. cunku o zaman mekanlari bu kabugun icine yerlestirmeye calismak gibi tersine uretim soz konusu olur. o yuzden lutfen sen baglama ve farkli baglanti duzeyindeki mekanlarin kutlede okunacak sekilde artikule edilmesi fikrini koruyarak planlari (topografyayla birlikte!) ele al. ama ana fikrinden ayrilmadan ele al. pencere ve cephe tasarlamak yerine yirtiklar, seffaf kutleler, opak kutleler, mesh kapli yari gecirgen kutleler (yada yuzeyler) gibi 3d iliskileri kurgulamaya calis.
    bir sonraki derse plan ve maketin mutlaka olsun.
    iyi calismalar

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler hocam plan şemasında ve kesitte topoğrafik verileri ele alarak çalışmaya devam edeyim ben.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.